mardi 17 juin 2008

Alb vs negru. Night life vs zi

Am tot povestit despre orasul cutare si locul cutare cat de minunate sau dragute sunt, si toate in comparatie cu Bucurestiul. Anul trecut mi-am petrecut un concediu ca turist in orasul meu.Si am descoperit lucruri. Aseara, plictisita de filmul la care ma uitam am iesit la plimbare . E un mare avantaj sa stai aproape de centru. Nici n-am apucat bine sa “ma aventurez” ca m-am si intors vreo 10 metri sa-mi iau i-podul. M-am razgandit. Mai bine ascult sunetul orasului, mi-am zis. Si ca o floare am mers pe jos, uitandu-ma curioasa in jurul meu. Si iar am descoperit lucruri.
Si ziceam mai sus ca e un mare avantaj sa stai aproape de centru. Nu neaparat.
Oamenii ce populeaza centrul orasului asta , noaptea, sunt parca scosi din alta lume. E ca si cand ai stinge lumina si, oamenii normali dispar si apar altii...un fel de “demoni”.Sau poate ca ziua se pierd in multime, sau poate dorm . E adevarat ca nu toti sunt dubiosi. Si e la fel de adevarat ca si cei dubiosi ( asta ca sa ma exprim elegant) nu mai sunt ce au fost odata. Daca pana acum dintr-o gasca mare de muncitori pe langa care treceai nu te atingea vreunul in vre un fel ti se parea ciudat ( gen ai scapat de data asta), si daca trecei pe langa ei oricum erai cu garda pusa, just in case, ei bine acum nu mai sunt chiar asa, acum nu-ti zic decat buna seara. Daca le raspunzi bine, daca nu iarasi bine. Nu mai striga dupa tine.... Iar observatia asta cu schimbatul oamenilor se aplica in general. Daca pana acum ceva vreme cand defineam oamenii ce traiesc in Bucuresti ma refeream la cei cativa ( apoi mi-am dat seama ce putini sunt defapt) pe care-i vedeai pe la petreceri, prin anumite genuri de cluburi, sau care pareau un anumit gen si pe care eu evident ii catalogam ca fiind ok, la un moment dat am fost lovita de realitate. 90 % din oamenii ce traiesc in orasul asta nu sunt ok. Sau mai bine zis nu erau. Sunt, si ii vad zilnic, din ce in ce mai multi care vor sa iasa din ....imi vine sa zic anonimat:)...turma. Si chiar o fac....Oamenii( noi cu totii, in general) invata sa se exprime mai liber, sa nu-i mai intereseze neaparat tiparul impus de unii sau de altii. Si a inceput sa se vada. Se vede pe strazi. Si mai avem mult , dar e un inceput. Oare e un semn de civilizare?
Sa revin. Pentru ca ziua nu am timp sa ma plimb prin oras, si chiar daca mi-as face, sigur gasesc ceva mai bun de facut , noaptea am descoperit, in afara de cele de mai sus, ca, pana pe la ora 11 sunt oameni pe strazi. Si nu ma refer aici la trafic, ci la oamenii normali , ce se plimba. Si asta mi se pare genial....ca eu m-am plans de cand ma stiu ca e trist asa sa se goleasca brusc orasul seara.. Universitate...un nou loc frumos aranjat, cu banci si apa curgatoare, altul distrus, florarese ce-si strang resturile, adica munti de flori, aurolaci, zamfir al semafoarelor, neobosit, discrepanta intre partea stanga si cea drepata a bulevardului, discrepanta intre oameni in functie de ora, prostitate si pesti, italieni gay, restaurantul pescarul, ultima relicva comunista ce inca mai functioneaza, free styler-ii cu bike-uri, taximetristi plicitisiti unul de altul, terasa exclusivita, potul cel mare inca necastigat la un cazino, din nou aurolaci, din nou prostituate, din nou pesti, trafic light.Si totusi nepericulos. Kogaliniceanu ( sau cum o fi noua lui denumire) : cinematografe in paragina, hotel cismigiu, un fel de intoarecere in anii 80, cu mai multe reclame. Mc donalds, unde daca comanzi un cei intr-un pahar de cafea si mai vrei si lapte i-ai incurcat de tot, absolut nici un loc de unde iti poti lua un ceai to go, buticuri, stradute in renovari. Calea Victoriei cosmopolita, ca si ziua. Pustie.Cred ca nu e o zona la fel de productiva ca Magheru sau ca Universitatea. Fara prostituate si fara pesti. Trist! Ma indrept spe action.:) Descoperit 2 librarii cu carte in limba engleza, pionierul magazinelor de moda din romania, done design inchiriaza locul. Magazinul fara nume , de pe strada cu nume, dar pe care eu nu-l stiu unde gasesti lucruri muulte si foarte dragute. Magheru. Deja vreau acasa. Pesti si prostituate, italieni ce negociaza, niste oameni ce mi-au adus aminte de valutistii aia de prin 90. si totusi nici o panica....m-am plimbat relaxata, observand si atat. Fara sa mi se intample nimic, si fara sa am senzatia ca mi s-ar putea intampla ceva Oare cum o fi pentru un strain?
Si de asta ziceam ca nu e neaparat un avantaj ca stai aproape de centru. Stiu cel putin 5 zone ( in cartiere) unde e atat de pace si misto, incat ma gandesc ca e chiar invers. Ce dezavantaj sa stai aproape de centru....
Ma rog, eu vroiam sa zic despre Bucuresti ca nu e chiar asa de rau cum zicem noi ca e. Am un feeling ca nu mi-a iesit. Poate data viitoare. Caut zone!

Aucun commentaire: