lundi 16 juin 2008

Belgrad


DA a fost la Belgrad acum 2 weekenduri, dar din cauza transformarilor prin care trece n-a avut chef sa scrie despre asta.
Belgradul este un oras frumos. Mai cu seama ca a trecut printr-un razboi. Seamana, in unele zone, cu Bucurestiul, in altele insa e o combinatie intre Viena si Istanbul.
Oamenii sunt cam ca ai nostrii, numai ca, au ceva in plus, exact cevaul ala ce le lipseste romanilor, cevaul ala al oamenilor vest europeni lipsiti de griji ( si la ei ,cel putin din punct de vedere material, chiar nu se pune problema asa). Sunt customer focus, zambitori, binevoitori, degajati, relaxati, si...incredibil, stiu toti engleza.
Orasul e strabatut de 2 rauri mari, care, spre deosebire de mizerabila Dambovita, sunt pline de terase plutitoare, parcuri pe maluri, oameni ce se relaxeaza pe malurile inverzite....
Au , ca toate orasele ce se respecta, o zona pietonala ce mi-a amintit de Istanbul ( la fel de multa lume la shopping, dar si la sutele de terase ) ...sambata noaptea este plin de oameni pe strazi, dar plin.

La semafoare sunt tigani spalatori de parbrizuri, care, chiar daca nu le-a convenit ca le-am zis ca n-am nici un ban, totusi mi-au spalat geamurile si farurile, si mi-au zambit. Doar atat.
Fetele sunt foarte frumoase si stilish, baietii par germanici. Ele poarta foarte mult pantaloni scurti cu cizme, parul prins in coada de cal si zambetul. Ei sunt funky si colorati.
Desi, nu stiu de unde sau de ce, aveam impresia ca ma duc intr-o tara saraca, de lumea a 3-a, m-am inselat maxim. Pe toata coasta Dunarii sunt numai sate ce arata ca statiuni; foarte curate, cu casute albe si cochete gen vilute, cu drumuri bune, cu soferi civilizati, cu copii din cei care iti fac cu mana, si nu din cei care iti arata semne obscene... Serbia e o tara frumoasa. Si cum stim cu totii ca omul sfinteste locul, intaresc ce am zis mai sus. Serbia chiar e o tara frumoasa.

Si, iarasi la sfarsit....sirbii manaca biiine rau. Ciorba, care e oarecum pasata fata de a noastra, dar la fel de buna, plescovita ( hamburger serbian style)....e o mare pleasca de carne cat un platou....baclava cu zmeura, si tot ce va vine in minte ca se poate face din carne de porc, dar si tot ce nu va vine in minte ca se poate face din carne de porc.

Beograd, Sirbia....i'll be back!

Aucun commentaire: